Ako Objaviť Motiváciu Na Behanie?

piatok, 10. júna 2016


Vitajte pri novom článku. Tentoraz sa opäť zameriam na tému zdravie, konkrétne na cvičenie, pohyb a šport. Pretože hľadať motiváciu na čokoľvek je v dnešnom pohodlnom svete skutočne ťažké. Nemyslite si, že ste jediní. Rovnaké pocity má väčšina ľudí, ktorí sa s niečím snažia začať.

Keď si toto uvedomíte, možno sa Vám na to všetko bude pozerať ľahšie. Budete s niekým zdieľať svoju frustráciu z toho, že ste zase skončili s tréningmi v posilňovni pre výhovorku typu nemám čas. Pretože väčšina ľudí, ktorá nejakým spôsobom športuje, a hlavne tí, ktorí sa snažia schudnúť, tu boli. Presne v tomto bode. 

Prečo sú to hlavne ľudia, ktorí chcú schudnúť si povieme neskôr. Najprv však treba začať od začiatku.

Beh. Jedna slabika. Tri písmená. Veľa ľudí si pod týmto slovom predstaví namakaných športovcov, ktorí získavajú medaily z rôznych súťaží. Možno len sedia pred televízorom, pozerajú na Usaina Bolta a premýšľajú nad tým, že by si tiež radi zabehli maratón. (alebo aj nie.)
Niektorí z nich to vezmú vážne a začnú sa pripravovať, no iní sa pozrú na svoje pivné bruško a pomyslia si, že je to priveľa trápenia za nič. 

Ďalšia skupina ľudí si vybaví pot, drinu a bezmocnosť. Pretože kedysi behávali, ale nedostali sa ďalej než po tretí tréning. Nechcú na to ani myslieť, zbavia sa tej myšlienky hneď, ako sa im v mozgu objavila.


A posledná, tretia základná skupina sú ľudia, ktorí si beh užívajú. Je im jedno koľko zabehnú, koľko, a či vôbec schudnú. Nezáleží im na takýchto veciach. Robia to preto, lebo konečne môžu naplno vdýchnuť kyslík, ktorý sa im dostane do pľúc, cítia svoj tlkot srdca, taký silný, že majú pocit, že skutočne žijú. Pokojne rozpažia ruky a vychutnávajú si ten pocit, keď sa im vzduch dostáva pomedzi prsty. 

Myslím, že je Vám jasné, že sa potrebujeme dostať do tretej skupiny. Je úplne jedno, či to je beh, či posilka. Jednoducho si to treba užiť. Ak si to neužívate - dlho s tým nevydržíte

Rada by som sa teraz presunula k ľuďom, ktorí chudnú. Možno ste aj pochopili, akú chybu robia práve oni, možno dokonca práve vy. 

Je krásne mať cieľ. Vidina "dokonalého" tela. Máte ju v mysli vtedy, ako si obúvate svoje najnovšie nike-y za 56€, pretože beh myslíte vážne. Dokonca aj vtedy, keď zamykáte byt alebo dom, dávate si slúchadlá do uší a vyrážate na cestu. Príde pár krokov v tempe a vidina je preč. Rozplynie sa ako hmla.


Pretože nezáleží na tom, čo bude v budúcnosti. Mozgu a vášmu telu záleží na tom, čo sa s ním deje práve teraz. Ak máte pocit, že umierate, vidina vášho ja o desať mesiacov to nezachráni. Teraz cítite tú bolesť a teraz chcete prestať. Nie potom, keď bude neskoro. 

Dúfam, že ste aspoň trošku pochopili ako toto celé myslím. Teraz Vám poradím, ako by ste si beh mohli začať užívať. 

1. Vezmite si so sebou svoju obľúbenú hudbu. Odporúčala by som Vám niečo veselé, rýchle, tanečné, prosto nejakú typickú rádiovku, no nie každý je na takéto. Myslím, že je to aj tak v podstate jedno. Aj keď je tá hudba od Bacha, musí sa Vám jednoducho páčiť. Inak to nepôjde. 

2. Niekomu pomáha, keď si vezme krásne oblečenie ako z módneho časopisu (aj keď ho uvidí len stará suseda, ktorá venčí psa). Možno ste práve tento typ osoby. Neodporúčam však kupovať niečo extrémne drahé, podľa mňa je to jednoducho zbytočné, aj keď na druhú stranu vás to môže motivovať ešte viac.


3. "Motivačné oblečenie." Je v pohode ak je možno o číslo väčšie a keď nie ste nafúknutí, zmestíte sa doň. Ak je menšie, stáva sa pre vás akurát nedosiahnuteľným. Ak ho chcete používať, nekupujte si menšie číslo oblečenia na beh. Bude Vám akurát nepohodlne a tak rýchlo ako ste aj začali, s najväčšou pravdepodobnosťou aj prestanete. 

4. Myslím, že máte povrchných bodov akurát dosť a chcete zistiť niečo iné, než to, čo píšu časopisy. Môj najobľúbenejší bod zo všetkých je spoznávanie okolia. Znie to jednoducho, ale zaberá to perfektne. V žiadnom prípade nebežte po takej trase, po ktorej chodíte každý deň. Stala sa pre vás už dávno nudnou. Vyberte si niečo, čo môžete spoznávať, niečo čo vidíte prvý raz. A už vôbec nebehajte do kolečka okolo vášho bloku.


5. Keď budete v lepšej kondícii, zájdite na výlet, niekam k vode, k stromom. Uvidíte, že okrem športu si navyše skvelo psychicky oddýchnete a keď prídete domov, ľahnete do postele ako zarezaní (alebo budete písať články na blogy ako ja). 

Týmito šiestimi bodmi (to prvé celé rátam ako bod nula, ten najzákladnejší) sa s Vami na dnes lúčim. Dúfam, že som Vám aspoň trochu pomohla a že sa energia, ktorú som sem dala použije na dobré účely. 

✖☮, ℛαdka  

14 komentárov:

  1. Zaujímavý članok :) teším sa na leto, ako začnem behať :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam že v pozitívnom zmysle :P ja tiež, dokonca veľmi :D

      Odstrániť
  2. Super prispevok snazim sa nieco so sebou robit ale bohuzial stale mi to nevychadza. A nepridavaj trapne prispevky na facebook ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, to poznám :) musis si tiež niečo nájsť... :DD aspoň viem že odkiaľ si 😂

      Odstrániť
  3. Prečítal som si Tvoj príspevok až do konca musím len súhlasiť. Je to presne o prekonaní samého seba, o zaradení priestoru na cvičenie do schémy voľného času. Presne pred rokom som začal cvičiť v posilke. Nie kvôli tomu, aby som bol Mr. Olympia, ale preto, aby viac netrpel môj chrbát. Tiež som si vravel, že zrejme vydržím len do konca leta a potom sa na to vykašlem. Avšak opak je pravdou. Cvičím 2-3x v týždni po 2,5 hodiny a výsledok sa dostavil: chrbát ma nebolí. Pondelky sú obvykle strašiakom pre ľudí, ale pre mňa je to radosť, lebo viem, že sa pre mňa začína týždňový maratón cvičenia. A čo je ešte väčšie plus: v telocvični na chvíľu zabúdame na všedné starosti, na prácu, na stres. Príjemná únava, pot na tvári a radosť v duši - to sú dôvody, pre ktoré cvičenie milujem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je úplne skvelé. Po cvičení sa uvoľňujú práve endorfíny - hormóny štastia, takže už len kvoli nim to má asi zmysel robiť :) a ďakujem za krásny dlhý komentár 👍🏻😀

      Odstrániť
  4. Sme radi, že ste so svojimi teniskami spokojná a že ich nosíte s radosťou ;)

    Nike Slovensko

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten pocit, keď sa v článku žiadne tenisky nespomínajú 😂

      Odstrániť
  5. dobré typy si dala nabudúce vyskúšam :))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem 😌 Som rada, že to niekoho motivuje 👍🏻

      Odstrániť
  6. Zase si zacala s blogovanim ako pozeram :))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... Hej :DD teraz len čakať dokedy mi to vydrží.

      Odstrániť
  7. Niekedy som beh úplne neznášala, ale teraz je to pre mňa skvelé odreagovanie. Aj keď mám behanie od doktorky zakázané, stále si poviem, že čo ma nezabije, to ma posilní. Samozrejme, že nejdem po svoje hranice, stále bežím toľko, koľko vládzem a na koľko sa cítim. Aj keď to je deprimujúci pocit, že je to oveľa horšie ako minulý rok, ale som rada, že pre seba aspoň niečo robím :) Teraz som si kúpila aj korčule, tak uvidíme, ako mi to pôjde.
    World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zaujímavé, že to robíš aj keď v podstate nemôžeš a niektori môžu, dokonca by mali a aj tak sedia a prežierajú sa. Ja som ja tom bola pred rokom tiež lepsie, aj ked nie az tak o vela :D dúfam ze to cim skor dobehnem.
      Korčule su skvelý prostriedok, nie je to take namáhavé ale super na zadok a stehná. :)

      Odstrániť

 
summer glowing //// creYativitE