Mrazivý Dóm | Vysoké Tatry

utorok 17. februára 2015





Vitajte pri prvom článku o cestovaní. [okay, tento článok som chcela zaradiť skôr do denníku, ale chcem mať niečo aj v iných rubrikách]. V nedeľu som navštívila Vysoké Tatry, ktoré ako možno viete, sa nachádzajú na severe Slovenska pri hraniciach s Poľskom. Sú to najmenšie veľhory a zároveň jediné hory alpského charakteru u nás. [ako aj v Poľsku]. No..také menšie zhrnutie, povedala by som. 

Dosť bolo však geografie, rada by som sa konečne dostala k úvodu. [ak toto nerátame ako úvod].

Ľadový dóm, o ktorý ide, stavali 13 dní z belgického ľadu. Nachádza sa na hrebienku, kam sa dá jednoducho dostať lanovkou napríklad zo starého smokovca. Pôvodne sme rozmýšľali, že by sme šli dole peši, lenže cena lístku sa menila iba o euro. [hore - 7€, hore aj dole - 8€ (tresli sme si po vrecku ᵔᴥᵔ ) na osobu]

Samozrejme, okrem týchto kecov vám ukážem aj fotky ľadových sôch (to len aby ste boli aj trochu v obraze, keď už je môj blog takým odrazom môjho života ). Vstup bol našťastie zdarma, aj fotografovanie, ale moje fotky sú trochu, jednoducho povedané, zvláštne. Je to tým svetlom, no snažila som sa to skorigovať v Gimpe. Ako uvidíte veľmi sa to nepodarilo. No, každopádne užívajte fotky [aj keď nie je čo užívať ] a komentujte. 


Vstup do dómu. Zvonku to vyzerá ako obrovské iglu. Aby ste si to lepšie vedeli predstaviť, je to spravené tak, že okolo hlavnej sochy [sú prirodzene menej hlavné sochy] je hradba z ľadu. Okolo tej hradby je napríklad srnka [úvodný obrázok k článku] alebo husle, ako vidíte na tomto obrázku.




Toto je jedna z hlavných sôch, ako som ich nazvala. Trochu mi pripomína tú dánsku malú morskú vílu s bábätkom.



Toto je podľa mňa hlavná socha, pretože sa nachádza úplne v strede. Myslím, že zobrazuje ženu. Vaše názory napíšte do komentárov. 



Ľadová lavica pre otužilých. Nachádza sa viac vpravo, čiže pri vstupe.



Toto je znova hlavná socha. [radšej sa ani nepýtajte prečo som tie fotky nedala k sebe].



Ako teraz pozerám na túto sochu, pripomína mi morského koníka. [nie, vážne nie som posadnutá vodou, morom a vodnými živočíchmi].



Eiffelova veža v tatrách. Snažila som sa vystihnúť okamih, keď pri nej nikto nie je, avšak nepodarilo sa. Deti aspoň dobre pózujú.



Socha slobody. Aby vám to bolo jasné, tieto sochy sa nachádzali zase v okolí dómu.



Išli sme sa trochu prejsť smerom k Zámkovského chate a ja som neodolala túžbe po odfotení nádhernej zimnej prírody. V skutočnosti to však vyzeralo 100x lepšie.




Po tejto fotografii sa mi fotoaparát beznádejne vybil. Chcela som však zachytiť krásu zamrznutej krajiny, keďže sa dnes takéto cencúle nevidia často.

Čo si myslíte o ľadových sochách? Považujete to za zbytočnosť, keďže sú také dočasné? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 
summer glowing //// creYativitE